פעילויות העשרה לילדים במרחב הביתי

פעילויות העשרה לילדים הן הגדרה כללית למגוון רחב של סוגי פעילויות אותם ניתן לקיים מחוץ לכותלי הבית וגם בתוכו. את פעילויות ההעשרה השונות חשוב להתאים לגילאי הילדים ולתחביביהם, ולאפשר להם לקיים חלק מהפעילויות בכוחות עצמם. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר רעיונות לקיומן של פעילויות העשרה שונות בתוך כותלי הבית.

התעמלות

פעילות ספורטיבית היא ללא ספק פעילות מומלץ להתפתחותם של ילדים בכל הגילאים, ולכן אנו ממליצים לכם לקיים מעין "שיעורי התעמלות" יומיים או שבועיים ביחד עם ילדיכם. את הפעילות תוכלו לקיים באמצעות אביזרי משחק שונים כגון: כדורי משחק, דלגיות וכדומה. הקדישו מספר דקות לצורך מתיחת איברי הגוף השונים ולמדו את ילדיכם כיצד למתוח את שרירי הגוף.

משחקי קופסא

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע עצום של משחקי קופסא המותאמים לכל גיל. משחקים אלו כוללים בין היתר משחקי חשיבה לילדים והם מאפשרים לכם לפתח אצל ילדיכם מיומנויות חשיבה ומיומנויות נוספות המותאמות לגילם. הקדישו מספר שעות שבועיות קבועות למשחקי הקופסא, ובכל פעם מחדש הקדישו מספר דקות למשחק משותף ולאחר מכן הניחו לילדיכם להתמודד בכוחות עצמם עם האתגר הניצב בפניכם במשחק.

דפי צביעה לילדים

דפי צביעה הם ללא ספק אחת מהפעילויות המהנות ביותר לילדים. כיום, תוכלו להדפיס באמצעות אתרי אינטרנט שונים העוסקים בתחום, מגוון רחב של דפי צביעה בנושאים שונים ולאפשר לילדיכם לבטא את יכולותיהם במשחקי צבע. את דפי הצביעה אותם צובעים ילדיכם הקפידו לתלות על גבי המקרר או בכל מקום אחד אותו אתם מייעדים לצורך כך, וזאת על מנת לאפשר להם להיות גאים ביצירתם.

בישול ואפייה

במידה וילדיכם הינם מעל גילאי 4-5, אנו ממליצים לכם לשתף אותם באופן תדיר וקבוע במלאכת הבישול והאפייה. רכשו סינר מטבח וכובע טבחים לילדיכם, הציבו שרפרף קטן בסביבת העבודה והנחו אותם בביצוע פעולות שונות הקשורות למלאכת הבישול והאפייה. לאורך כל הפעילות אנו ממליצים לכם לשתף את ילדיכם בכל פעולה אותה אתם מבצעים ולהציג בפניהם את אופן הכנת התבשיל או המאפה.

פעולות ארגון וסדר

על מנת להקנות לילדיכם משמעת ואחריות, אנו ממליצים לכם לערב אותם כבר בגילאים קטנים בפעילויות הארגון והסדר בסביבת המגורים. הטילו על ילדיכם מטלות שונות לארגון החדר וסידור הצעצועים ובקשו מהם לבצע את המטלות השונות בפרק זמן כזה או אחר. כחלק מהפעילות אנו ממליצים לכם להציג בפני ילדיכם פתרונות אחסון כאלו ואחרים ואת אופן הסידור הרצוי לכל פריט או מוצר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן