מחקרים מוכיחים: משחקי מחשב מסייעים להתפתחות ילדיכם

הורים לילדים? מודאגים מהשימוש ההולך וגובר של ילדיכם במשחקי המחשב השונים? זה הזמן להסיר דאגה מליבכם ולהיחשף ליתרונות השימוש במשחקי המחשב.

משחקי מחשב המיועדים לילדים בגילאים שונים החלו לצבור פופולאריות מיום המצאת המחשב הביתי בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת ומאז ועד היום הם זוכים לפופולאריות הולכת וגוברת. כיום, בעידן מחשבי הלוח (טאבלטים) ומסכי הסמארטפונים, משחקי המחשב השונים המיועדים לילדים הפכו לנגישים וזמינים יותר והורים רבים נוטים להתלונן על "שעות המסך" המרובות אותן מעבירים ילדיהם במשחקים השונים.

לצד הדאגה של ההורים מתפרסמים מעת לעת מחקרים שונים המוכיחים כי משחקי מחשב לילדים דווקא מסייעים להתפתחות הילד ואף משפרים יכולות קוגניטיביות כאלו ואחרות. מחקרים אלו נערכים בכל העולם והם נועדו לאפיין את השפעתם של משחקי המחשב השונים על ילדי העידן החדש אשר נולדו וגדלו לתוך עולם מרובה מסכים.

כיצד משחקי המחשב מסייעים לילדיכם?

משחקי מחשב המיועדים לילדים כוללים בתוכם עולם עשיר ומרתק של תוכן הכולל בין היתר: משחקי פעולה ואסטרטגיה, משחקי מחשב לימודיים, משחקי מחשב מרובי משתתפים ועוד. משחקים אלו, על פי מחקרים שונים הנערכים בנושא מסייעים רבות לשיפור יכולותיו הקוגניטיביות של ילדיכם ואף לחזק אצלו התנהגויות חברתיות מסוימות. חלק גדול ממשחקי המחשב המיוצרים כיום לילדים יוצרים בעבורו סביבת משחק עשירה ומרובת אתגרים לאורך כל המשחק. לצד משחקי הפעולה ומשחקי האסטרטגיה המיועדים לילדים תוכלו למצוא גם משחקי מחשב לימודיים המפותחים בהתאם לתכניות הלימוד המותאמות לגילו של הילד. משחקים אלו כוללים מגוון רחב של משחקי אותיות, מספרים, צבעים וצורות והם מקנים לעושה בהם שימוש הנאה מרובה לצד ידע מעשיר בנושא המשחק.

חשוב לציין גם שילדי העידן החדש נולדו וגדלו לתוך עולם מרובה מסכים ולכן באופן טבעי הם נוטים לעשות שימוש הולך וגובר במשחקי מחשב שונים המותאמים כיום לכל סוגי המסכים הקטנים בסביבת המגורים, החל מתוכנות משחק המיועדות למחשב הביתי, דרך אפליקציות ואתרי אינטרנט הכוללים בתוכם מאות משחקים ועד למשחקי מחשב המתחברים למסכי הטלוויזיה הביתיים. יחד עם זאת, מומלץ להגביל את שעות המשחק והשימוש של ילדיכם במסכים הקטנים, ולכן מומלץ לייצר עבור ילדיכם סביבה מאוזנת המשלבת בין פעילויות ספורטיביות ופעילויות פנאי מחוץ לבית לבין שימוש פרקטי ומוגבל בזמן במשחקי המחשב. הגבילו את שעות המשחק במחשב למספר שעות בשבוע וחנכו את ילדיכם ליהנות גם מפעילות המתרחשות מחוץ לסביבת המסך.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן