טריוויה יהדות – מסורת

בקטגוריה טריוויה יהדות – מסורת, יש לכולנו, ובעיקר לחילוניים שביננו, הרבה מה ללמוד ולהשכיל. עולם היהדות וערכי המסורת הוא אין סופי , חכם ומיוחד.

גם אם לא כולנו חובשי כיפות ומאמינים אדוקים, עדיין חשוב שנדע על עצמינו ועל דתינו הרבה יותר ממה שאנו יודעים, או חושבים שאנו יודעים עד כה.

כאן נלמד על מושגים בתורה היהודית, מנהגים מתקופת המקרא, נעשיר את עצמינו בעוד מושגים ופירושים של חגי ישראל, נלמד על זרמים שונים ביהדות, על מלחמות היהודים, סוגי ברכות ומתי הן נאמרות, טקסים שונים בדת היהודית שעד היום לא הכרנו, גיבורים ומצביאים מהמאות הקודמות.

נתוודע לעולם הקסום של טקס הנישואין, משמעות הכתובה, הלכות שונות בנושא ועל ברכות רבות הנאמרות אין ספור פעמים בהזדמנויות רבות ושלא תמיד ידענו מאין הן הגיעו.

נצלול לעולם הקבלה ונלמד מהיכן הכל התחיל.
נכיר את המפורסמים שבתלמידי חכמים, רבנים גדולים, נבין כיצד נשתמרה המסורת היהודית במאות הקודמות, נתוודע לצדיקים ולאו דווקא לאלו המפורסמים והכל כך מוכרים.

נכיר פרשנים נוספים לתנ"ך חוץ מרש"י, נלמד על סוגי כתבים שרווחו באותה עת, נתוודע למושגים כגון בר מצווה, בת מצווה, גירושין ועוד הלכות בתורת היהדות. מה מותר ומה אסור.

נכיר את הכוהנים המפורסמים, את בגדיהם והאבנים שעיטרו אותם. נלמד עוד על חודשי השנה העברית, מה מקור שמם, אילו אירועים חשובים חלים בהם. נכיר יותר טוב את חמש המגילות המוזכרות בתנ"ך.

על המשנה והגמרא, על התלמוד. על חוקי השבת מה מותר ומה אסור. מיהו גוי של שבת ועוד ועוד…. עשרות מושגים, הלכות, טקסים, ומצוות, מהם ועליהם מושתתת תרבות העם היהודי ומסורתו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן